Friday, August 28, 2009

nur kasih:>>realiti 'seorang' lelaki

Tadi sempat tengok cite nur kasih 1/2 jam, episod ke brpa ntah..actually, x penah follow pn cte nih tp tengok suma dak2 umah excited sgt kt depan tv tuh, rasa terpanggil lak nk join skali...conclusion drpd 1/2 jam melayari sebahagian drpd episod nur kasih membibitkan sedikit kebencian terhadap sikap kaum lelaki zaman sekarang yg tidak menghargai wanita ...hurm, agak emosional bunyinya tapi itulah realitinya...lelaki,amat senang melafazkan kata cinta dan cepat pula mengubahnya, sering kali kita dipermainkan oleh kata2 dan pujuk rayu dari lidah 'mereka' yg tidak bertulang itu...dan kita pula kaum perempuan seringkali tewas kerana kelembutan hati kita, satu2nya 'aset' yg selalu dipergunakan untuk menewaskan kita...
Watak Adam, meningalkan nur beberapa tahun lamanya kerana kononya tiada cinta, tetapi tidak pula sanggup melepaskan nur, kenapa dibiarkan hidup nur terseksa? sedangkan dia bahagia dgn isteri barunya,dimana sifat perikemanusiaannya? setelah kembali ke malaysia, dia ingin kembali kepada nur tanpa menceritakan perihal sebenar tentang perkahwinannya dgn katrina..itulah lelaki, suka sgt berselindung,apa salahnya menceritakan perihal sebenar?sedangkan itu semua tindakan dia dan dia harus berani menanggung segala yg bakal berlaku..bekatalah benar walaupun ia pahit...memanglah tidak patut secara totalnya 'menghukum' mereka kerana sebuah drama, tetapi itulah kenyataan yg harus diterima mereka, drama adalah adaptasi daripada realiti..
Dikala nur hampir percaya kepada Adam yg sudah berubah, nur dikejutkan dgn perihal perkawinan Adam dengan Katrina, yg diceritakan sendiri oleh Adam.tetapi ianya sudah agak terlambat, ia menambahkan kekecewaan nur terhadap Adam yang ketika itu sudah percaya dgn Adam dan sudah tentu merasa tertipu dan merasa tidak dihargai. Andai Adam menceritakan perihal sebenar itu lebih awal sewaktu Adam 'mula' mendekati nur, kekecewaan nur tidak mungkin sedalam sekarang kerana sewaktu itu nur tidak menaruh harapan tinggi dari Adam walaupun dia memang mencintai Adam...mmm,kecewanya apabila ditipu oleh org yg kita percaya:)p.

"Kita sering mengharap dan tidak pernah puas dengan apa yg dianugarahkan untuk kita sedangkan setiap yang dianugarahkan itu punya kesempurnaan dan kekurangan sendiri"

No comments: