Wednesday, November 21, 2012

Mak abah Dan keluarga always our priority

Bismillah...

Kembali mencoret.
Akhir-akhir ni banyak hal berlaku yang membuatkan aku kembali  berfikir dan bermuhasabah diri. Dalam sibuk belajar dan berkerja, banyak perkara penting aku terlepas Pandang terutama dalam hubungan kekeluargaan.Keluarga sebenarnya adalah keutamaan Kita walau dalam apa situasi sekalipun.

Walauapa pun yang kita kejar, jangan Kita lupa menjaga hubungan dengan kedua ibu bapa dan keluarga amat penting.Dari sinilah lahirnya Keberkatan yg akan membantu kita mencapai impian kita.

It was really2 happen to me...dan membuktikan ibubapa dah keluarga adalah punca sebenar kejayaan kita.

Tersebutlah al kisahnya...

Dalam hati berbelah bahagi untuk balik kampung sbb test yg hujung minggu, ditambah dengan zero input membuatkan aku terpikir nak balik ke tak since kalau balik kampung, confirm tak buka buku.
Akhirnya, aku decide balik kg sebab aku fikir what ever happen, mak abah & keluarga adalah priority.

Malam sebelum exam, aku balik untuk prepare esok. Maka bertungkus lumus study dgn diringi doa mak abah & keluarga...tapi akhirnya tak sempat untuk abeskan chapter yg akan masuk dalam exam :(

Hari exam....prof announce boleh open book....alhamdulillah...cemerlang la jawabnya...itulah dinamakan KEBERKATAN...

Morals of story:

1.Allah yg mengatur segala2Nya
2.Keredhaan Allah terletak kepafa keredhaan jedua ibu bapa.
3.Beristikharahlah...mohon yg terbaik dalam apa jua keadaan
4.Pentingya doa ibu bapa & ahli keluarga

No comments: